V košíku nejsou žádné položky.

Vyzkoušejte

Jak vybrat správný běžecký pás pro vaše fitness cíle

V první části nákupní příručky jste se dozvěděli o hlavních specifikách a přínosech tréninku na běžeckém pásu. Nyní je čas vybrat ten, který vám bude vyhovovat nejlépe mezi mnoha běžeckými pásy dostupnými na trhu.

Typy běžeckých pásu a extra funkce

Běžecké pásy jsou dostupné ve dvou základních skupinách, které zajišťují různé úrovně kvality a pohodlí:

Manuální běžecký pás

Manuální běžecké pásy jsou základní a obvykle nejlevnější modely, ideální pro začátečníky. Aktivujete je pohybem nohou. Můžete běžet tak rychle, jaké je vaše vlastní úsilí, které vám umožní ovládat rychlost pásu.

Rychlé doporučení: Magnetic Běžecký pás Young

Motorizovaný běžecký pás

Motorizované běžecké pásy jsou pokročilejší, dražší a zajišťují intenzivní trénink s širšími možnostmi funkcí než manuální modely. Jsou poháněny zabudovaným motorem, který pásem pohybuje - jednoduše nastavíte rychlost, při které chcete cvičit. Motorizované běžecké pásy jsou ideální pro každého, od úplných začátečníků až po pokročilé sportovce, kteří chtějí trénovat v pohodlí svého domova.

Rychlé doporučení: Reebok Z8 Běžecký pás

Motor: Při výběru výkonu motoru se zaměřte na hodnocení nepřetržitého provozu, což znamená, že motor poběží s uvedenými otáčkami po delší dobu. Hodnocení špičkového výkonu je méně podstatné. Shánějte se po běžeckém pásu s nepřetržitým provozem minimálně 1.5 HP. Podívejte se také po co možná nejdelší záruce na motor (alespoň 1 rok).

Vlastnosti ke zvážení

Oba manuální i motorizovaný běžecký pás se vyskytují v různých variantách, s různými funkcemi a specifikami. Při nákupu běžeckého pásu byste měli zvážit následující vlastnosti, a to na základě vašich fitness cílů a potřeb:

Rychlost: Různé modely poskytují různé maximální rychlosti. Většina běžeckých pásů nabízí nastavení rychlosti 0 až 12 km/hod Pokud jste začátečník, běžecký pás s maximální rychlostní 10 km/hod bude dostačující vašim potřebám. Zatímco se budete zlepšovat, budete postupně potřebovat ten s rychlostí až 16 km/hod na intenzivnější trénink.

Náklon: Většina běžeckých pásů jsou opatřeny nastavitelným sklonem, která dodává vašemu tréninku rozmanitost a intenzitu. Základní modely jsou obvykle dodávány s dvěma úrovněmi náklonu, které musíte ručně nastavit, zatímco pokročilé motorizované běžecké pásy často umožňují nastavit procento sklonu až na 12% jednoduchým stiskem tlačítka, aniž byste museli přerušit trénink.

Programy: Pokročilé motorizované běžecké pásy často nabízejí řadu přednastavených a přizpůsobitelný cvičebních programů, které vám poskytují efektivní intervalový trénink a udržují vás namotivované.

Monitor srdečního tepu: Mnoho běžeckých pásů má vestavěný monitor tepové frekvence, který vám umožní sledovat tep a upravit svůj trénink k cílové tepové frekvenci. Pokročilé modely umí automaticky přizpůsobit rychlost nebo/a sklon tréninku do požadovaného srdečního tepu. Tato funkce je ideální pro lidi, kteří chtějí, aby byl jejich trénink bezpečný nebo si nastaví svůj cvičební cíl jako třeba hubnutí či zlepšování kondice.

Cvičební počítač: Dnes má většina běžeckých pásů vestavěný počítač s LCD nebo LED displejem, který vám umožní sledovat vaše cvičení a poskytuje zpětnou vazbu na váš trénink, včetně rychlosti, vzdálenosti, spálených kalorií, srdeční frekvence a dalších.

Pokud chcete opravdu dobrý běžecký pás, který uspokojí vaše potřeby po dlouhou dobu, vyberte model s řadou přednastavených programů, nastavitelnou rychlostí a stoupáním, aby vám poskytl zajímavý, různorodý trénink, zatímco vy budete postupovat z úrovně začátečníka na trénovaného sportovce.

Pokročilé modely také nabízejí bonusové funkce, které vám poskytnou komfort, stabilitu a udělají z vašeho cvičení zábavu. Např.: měkčená běžecká plocha, která snižuje dopad na vaše klouby, držák na láhev s vodou, mp3 přehrávač či držák na knihu.

Tipy na údržbu

Obvykle platí, že čím více utratíte, tím delší záruku obdržíte. Standardní záruka běžeckého pásu jsou 3 roky na součástky a 1 rok na provoz, zatímco levnější trenažéry mají obvykle kratší záruku. Se standardní zárukou nebude většina lidí potřebovat prodlouženou záruku, zejména pokud se o pás stará podle pokynů.

Pokud jde o servis, udržování vašeho běžeckého pásu čistým je zlaté pravidlo. Po každém cvičení jej otřete od potu a špíny, každý týden očistěte prach a podlahu kolem něj. Použijte bavlněný hadřík na otření stroje včetně stran pásu, abyste prodloužili jeho životnost. Na týdenní bázi se také ujistěte, že všechny díly jsou správně utažené.

Měsíčně zkontrolujte opotřebení svého běžeckého pásu, největší důraz klaďte na samotný pás.

Taktéž se ujistěte, že používáte běžecký pás pouze uvnitř.